Dag 6: (Death Valley) - Las Vegas

6 oktober 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Afgelopen nacht goed geslapen! Maar 1 keer wakker geweest gelukkig. Fred, Daan en Romi hadden slecht geslapen. In ieder geval zijn we allemaal weer vrolijk en gezellig tegen elkaar 😄
Vandaag stond Death Valley op het programma maar ik las gisteren dat de weg op onze route is afgesloten. Vanwege een orkaan in september met hevige regenval zijn er modderstromen ontstaan die delen van de wegen hebben weggeslagen. Deze foto vond ik online:

Screenshot_20221004-070808_Samsung Internet

We konden wel via de andere kant Death Valley in maar dan zouden we vandaag weer minimaal 8 uur in de auto zitten en daar had ik geen zin in. Dus besloten we rechtstreeks naar Las Vegas te rijden, onderlangs Death Valley.
Maar eerst: ontbijt! Bij een typisch Amerikaans restaurant (Denny's) een echt Amerikaans ontbijt genuttigd.  Ik had pancakes, van die dikke, met blueberries en strawberries en maple syrup. Daar krijg je dan gebakken eieren met bacon of sausage bij en hash browns. Dat is gebakken geraspte aardappel. Met koffie die dan bijgeschonken wordt door iemand die met een koffiepot rondloopt.

20221005_095741

We hebben leuke gesprekken gevoerd met andere bezoekers die ons als toeristen  nogal interessant vonden 😆
Een amerikaanse had voorouders in Deventer en was daar geweest. Ze wilde van alles weten over onze reis. Haar moeder waarschuwde dat we moesten uitkijken in L.A.
Een ander vrouwtje zei dat ze Death valley zo mooi vindt maar dat je daar nu niet naar toe moet gaan, eigenlijk alleen in de winter is het daar aangenaam.
Na het ontbijt de woestijn in. Lange wegen met links en rechts uitgestrekte woestijngrond.

20221005_11215520221005_14424720221005_151239

Lekker hard het nummer "Life is a Highway" aan (kinderen kennen het van de Disney film Cars 😄).
Na nog geen 2 uur gestopt bij de outlet mall in Barstow. We hebben alle vier wat gekocht met leuke kortingen. Wel opletten dat we niet teveel kopen want het moet wel mee terug in de vliegtuig bagage 😄.

20221005_130945

We hebben niet de hele mall doorgewandeld want we komen hier laten tijdens onze roadtrip nog langs.
De temperatuur liep behoorlijk op, het gaat vandaag richting 35 graden. Voordat we de auto weer in gingen nog een lekkere frappucino gehaald bij de Starbucks en op naar Las Vegas! Nog 2,5 uur te gaan. Indrukwekkend lange wegen dwars door de woestijn. Saai en fascinerend tegelijk! En dan eindelijk doemt Las Vegas op....

20221005_161245

via Las Vegas Boulevard, ook wel bekend als "The Strip" reden we naar het hotel, helemaal aan het einde van deze bizarre straat. Voor mensen die geen prikkels kunnen ervaren: ga hier niet naartoe!! 🤣🤣 Het ene hotel nog extravaganter dat het andere. Met schreeuwend neon en billboards.

20221005_16145120221005_161603

Wie slapen in "The Strat" van stratosphere. Een hotel met ruim 2500 kamers, tientallen winkels, restaurants, een casino en attracties.

Screenshot_20221005_232606

Dit hotel heeft een hele hoge toren van 350 meter, die noemen ze de skypod. Na parkeren zijn we ingecheckt. We slapen op de 18e verdieping in 2 kamers met elk twee queensize bedden. We zijn eigenlijk meteen het hotel gaan verkennen. We zijn de skypod in gegaan, wat een prachtig uitzicht over de stad! Daar bovenin had je ook een paar attracties zoals bungeejump, een schommel buiten de toren, een doodlopende achtbaan en nog een soort vallende lift. Niemand van ons wilde daarin 😁.

20221005_182758IMG-20221005-WA003120221005_190557

We hebben wat gedronken en zijn beneden wat gaan eten. Daarna even opfrissen, Daan viel al in slaap, en toen zijn Fred, Romi en ik nog even met de taxi naar het Bellagio gereden om de fonteinshow te zien.

VideoCapture_20221005-232245

Dat was prachtig! Nog anderhalf uur gewandeld en onze ogen uitgekeken.

20221005_222657IMG-20221005-WA0032

Nog even een tshirt gescoord bij het Hardrock café en daarna met een taxi terug naar het hotel. Daar ben ik nu dit blog aan het schrijven en straks gaan we lekker slapen, voor het eerst in de vakantie vrij laat!

1. Wil:
    6 oktober 2022
    wat lekker dat de sfeer weer lekker is, ook helemaal te begrijpen dat als je veel op elkaars lip zit het ook wel eens te veel zal zijn, ben wel benieuwd of jullie nog een gokje zullen gaan wagen.. geniet van alle lichtjes en shows.
  2. Peter:
    6 oktober 2022
    Gaaf toch, die strip. Zijn jullie ook van die extravagante types tegen gekomen. Je kijkt je ogen uit. Fontein show is inderdaad indrukwekkend. Wij zaten toen in het Tropicane hotel schuin tegenover dat hotel met die achtbaan op het dak. Leuke dagen, volop genieten. Pas op met gokken, de bank wint altijd 🤭 .
  3. Ruud:
    6 oktober 2022
    Ben toch wel een beetje jaloers
  4. Anouschka:
    6 oktober 2022
    Haha ja inderdaad veel extravagante types. Prachtig! Dat gokje wagen vind ik leuk, maar de bank wint inderdaad altijd 😄 paar dollar vergokt, paar dollar winst.
    En Ruud, hoop dat je een beetje mee-geniet!