Dag 14: Los Angeles

14 oktober 2022 - Marina del Rey, California, Verenigde Staten

Vandaag ben ik erg moe opgestaan. Het is toch best inspannend zo'n roadtrip en mijn rugpijn is nog niet over. Heb ook een vervelende hoest die vooral als ik in bed ga liggen heel irritant is. Ik merk dat iedereen vermoeid is. Er zijn wat irritaties onderling en de kinderen hebben heimwee naar hun vrienden en vriendinnen, wat ik ook wel begrijp. Ik realiseer me des te meer dat de kinderen groot zijn en al heel erg een eigen leven hebben, ondanks dat ze nog gewoon thuis wonen 😊

Ze zijn 19 en 21 met eigen meningen en ideeën en die wijken soms af van wat pap, mam, broer of zus leuk, goed of interessant vinden.

Vandaag hebben we in het appartement ontbeten. Ik ben met Fred en Romi naar een grote shopping mall in de buurt geweest terwijl Daan nog even rustig aan deed.

Daarna zijn Fred en Romi samen met een Über richting Hollywood gegaan voor een celebrity tour. Dan ga je met een bus vol toeristen langs allemaal huizen van bekende sterren. Mij interesseert dat niet zo (ik denk dat je toch nauwelijks iets ziet). Uiteindelijk bleek het wel leuk te zijn want de chauffeur vertelde heel veel en op een beeldscherm in het busje werden veel beelden getoond van de interieurs van de huizen, maar de huizen zelf waren niet goed zichtbaar inderdaad. Alleen van het huis van Gigi en Bella Hadid was iets te zien:

IMG-20221013-WA0008

Daan wilde graag een keer fitnessen bij Gold's Gym, een bekende fitness keten waar ook Arnold Schwarzenegger vroeger trainde, dus die ging er ook vandoor.

Ik ben alleen bij het appartement gebleven. Even opgeruimd en wasjes gedraaid, daarna lekker even zwemmen en bubbelen. Het zwembad wordt gedeeld met alle bewoners van dit appartementencomplex maar er is eigenlijk nooit iemand 😄

20221013_135822

Op een ligbedje heb ik wat liggen lezen en ben ik in slaap gevallen 😊

Nadat Daan terug kwam van zijn fitness zijn we in de auto gestapt om naar Fred en Romi te gaan. Het was een afstand van 14 mile (23 km) en daar hebben we anderhalf uur over gedaan. Het verkeer stond zó vast! We hadden hartstikke trek dus nadat Fred en Romi ingestapt waren zijn we eerst door de drive-in van de Chick Fill-A gegaan voor wat fastfood 😄

Daarna eerst getankt

VideoCapture_20221013-200725

(kinderen hier met dreunende housemuziek terwijl Fred de tank volgooit), en doorgereden naar Beverly Hills.

20221013_171506

Een beetje door de buurt gereden maar het leukste was toch wel de wandeling over Rodeo Drive. De straat met alleen maar dure winkels (waar je niet zomaar naar binnen mag lopen). Er liepen her en der echt wel hele rijke mensen, ook werden er een paar professionele fotoshoots gedaan. Er reden ook allemaal dure auto's en de ene na de andere liet van zich horen door goed het gaspedaal in te drukken. Daan wist al dat er vaak met brullende motoren gereden wordt op Rodeo Drive, liet me daar gisteren al een filmpje van zien. Al met al leuk om een keer gezien te hebben.

20221013_17361120221013_17471820221013_17394920221013_174527

Daarna zijn we terug naar het appartement gegaan en hebben we allemaal nog even in het bubbelbad gelegen. Daan bleef nog als langste achter (foto vanaf ons balkon 😄).

20221013_195510

In het appartement gegeten en op tijd naar bed want we willen morgen vroeg weg om niet vast te staan als we Los Angeles uitrijden.

1. Peter:
    14 oktober 2022
    Time flies when you are having fun. Op naar SF. Hoop dat de kustweg mooie uitzichten / vergezichten geeft. Be safe.
  2. Ruud:
    15 oktober 2022