Dag 15: Pacific Highway

15 oktober 2022 - Greenfield, Californië, Verenigde Staten

Vandaag zijn we extra vroeg opgestaan om gemakkelijk Los Angeles uit te komen. Na 8 uur staan alle wegen vast dus besloten we om 7 uur te vertrekken. We nemen vandaag de Pacific Highway, oftewel de highway 1 die vlak langs de kust loopt van Los Angeles naar San Francisco. Wat heel jammer was is dat het weer niet mee zat. Het miezerde en het was grauw en grijs. In gedachten reed ik deze weg in prachtig weer met veel zon waarbij de palmbomen afsteken tegen de blauwe lucht en de horizon  van de Grote Oceaan prachtig zichtbaar is; maar de realiteit is anders. We zijn langs Malibu en Santa Barbara gereden zonder dat we daar iets van hebben meegekregen.

20221014_07435620221014_08203120221014_110723

Bij de Starbucks een koffie-to-go gehaald en doorgereden naar Pismo beach. Daar was het nog steeds grauw maar het regende niet meer en we moesten nodig plassen. En om de benen even te strekken liepen we een stuk het strand op en ineens zagen we in de zee een paar dolfijnen zwemmen! Ik heb het geprobeerd vast te leggen maar dat lukte helaas niet. We zagen ze echt boven het water uitspringen, soms met z'n tweeën. Een keer zag ik een grotere kop boven het water uitkomen, misschien een orka?

20221014_11094820221014_11124320221014_111343

Het was best fris dus gauw de auto weer in, richting Morro Bay. Wát een gezellig plaatsje!! We hebben geluncht  bij restaurant Dutchmen's seafood house. De gefrituurde calamares waren heerlijk, Daan had een vispotje met schaal en schelpdieren, nog lekkerder! 😃

20221014_124251

We spraken nog even met de eigenaar, een Hollander die 66 jaar geleden op 2-jarige leeftijd met zijn ouders en 8 broers en zussen naar de Verenigde Staten emigreerde. Zijn ouders starten een restaurant in Yosemite park, later zijn ze naar Morro Bay gegaan voor dit restaurant. Hij bezoekt vrij regelmatig zijn familie in Nederland.

IMG-20221014-WA0000

Het restaurant lag in een baai met allemaal vissersbootjes. Er tussendoor zwommen zee-otters, zo leuk om te zien!

20221014_130659

En er vlogen pelikanen. De grote kale rots die uit het water steekt is hier een mooi herkenningspunt.

20221014_13114920221014_13115420221014_131544

Na het eten nog even een stukje gewandeld langs Souvenir winkeltjes en langs het water waar we visjes zagen zwemmen. Fred heeft een leuke pet gekocht.

20221014_13460220221014_13253020221014_134001

Daarna zijn we van de highway 1 af gereden het binnenland in. Meteen was het veel mooier weer! Blauwe lucht zonder een wolkje te zien en lekker warm. Onderweg reden we langs kilometerslange velden met wijnranken.

20221014_150540

Doordat we in de ochtend slecht weer hadden en niet zijn gestopt in Malibu en Santa Barbara,  waren we om 16 u al in de AirBnB, eigenlijk veel te vroeg want hier is helemaal niks te doen. De AirBnB is mooi en ruim in een rustige buurt. Hoewel we op de hoek van de straat 3 politie auto's zagen staan met heel veel politie mensen en 1 man die blijkbaar was aangehouden. Het rare is dat ze er na een paar uur nog steeds stonden, met nog een auto erbij. Heel vreemd.....
Fred en ik hebben rondgewandeld in de buurt en wat bijzonder was, iedereen spreekt hier spaans. De supermarkten verkopen alleen maar Mexicaanse producten. Er zijn hier ook alleen maar Mexicaanse restaurants.
Wel jammer dat hier helemaal niets te zien of te doen is. We hebben eten gehaald en opgegeten in de AirBnB.  Daarna een film gekeken  (Gladiator).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade