Dag 3: San Francisco

3 oktober 2022 - Oakdale, California, Verenigde Staten

Na een iets betere nacht zijn we rond 7 uur opgestaan. Gedoucht en alles ingepakt en op naar het ontbijt. Via de app Yelp een goed beoordeeld klein restaurant gevonden waar bagels en sandwiches werden klaargemaakt.

20221002_09582120221002_095259

Het weer was beter dan de afgelopen dagen dus we konden lekker buiten zitten.
In de grote mall vlakbij de AirBnB zat een enorme fitness club waar Daan heel graag wilde sporten. Dus hij heeft zich daar lekker 2 uur uitgeleefd en wij zijn met z'n drieën door de mall gegaan. Niet echt iets gekocht, alleen Romi die vond een liquid blush bij de Sephora (winkel die niet in Nederland bestaat).
Vervolgens zijn we via de Golden Gate Bridge naar Sausalito gegaan, een gezellig havenstadje aan de overkant van San Francisco. Mooie foto's gemaakt en aan een strandje stenen op het water "geketst", kijken wie de steen het vaakst kon laten stuiteren.

20221002_13451720221002_133920

In Sausalito een paar winkeltjes in gegaan en geluncht. De horeca prijzen vallen best wel tegen, ik hoop maar dat het alleen hier is vanwege het hoge percentage toeristen want anders komen we failliet uit Amerika terug 😅
Voor een glas wijn betaalden we 18 dollar 🙄, lunch totaal 150 dollar. Gisteren waren de prijzen niet veel beter.
We hebben de Golden gate brug weer terug genomen en zijn naar een mooie plek gereden met prachtig uitzicht over de baai en de brug. Mooie foto's gemaakt.

20221002_16165620221002_162331

Daarna nog naar een andere parking gegaan waar vandaan we lopend de brug een stuk op zijn gewandeld. Weer een prachtig uitzicht en we zagen heel veel pelikanen vliegen. Grappig want die vogels zie je in Nederland eigenlijk nooit.

20221002_170111(0)

Inmiddels was het alweer na vijf uur en zijn we de auto ingegaan richting het oosten, Oakdale, naar onze volgende AirBnB. Behalve de eerste miles op vrijdag vanaf de luchthaven,  heeft tot nu toe Daan alles gereden. Dat ging bij de autoverhuur nog bijna mis, omdat hij nog geen 25 is zou hij niet in zo'n grote auto mogen rijden. Maar ik had het speciaal aangevraagd in de huurovereenkomst en heb daar extra voor betaald. Dus ik hield voet bij stuk. De man liep vervolgens weg met onze papieren en kwam even later terug met de mededeling dat het toch in orde was 😅 Gelukkig maar, anders hadden we een gefrustreerd kind bij ons gehad. Wij vinden het prima dat hij zoveel rijdt, hij moet alleen nog even wat minder enthousiast optrekken (snap het wel met een V8 motor  400pk), zuinig zal die auto niet rijden...
Anyway, van San Francisco onderweg naar Oakdale om te overnachten dus. Onderweg gestopt bij een mega grote Wallmart om eten te kopen en een koelbox voor in de auto. Een winkel om in te verdwalen zo groot. Bij de kassa deed mijn creditcard het niet, die van Fred ook niet...wel 15 keer geprobeerd maar de kassa bleef weigeren. Allemaal mensen achter ons 😶. Toen probeerde ik mijn gewone bankpas en die deed het ineens wel! Vreemd....
Gauw boodschappen ingeladen en weer verder. Vreselijk druk op de weg, en dat op zondagavond!
Aangekomen bij de AirBnB even rustig wat gegeten en gedronken. De vuile was gewassen en naar de film Alcatraz gekeken 😄
Het einde niet meer gehaald, we lagen om half elf in bed. Eigenlijk best laat 😆

1. Boukje:
    3 oktober 2022
    Wat fijn dat jullie zo genieten! En ik geniet gewoon met jullie mee, hoe leuk is dat?!

Veel plezier nog schatjes ❤️😘
  2. Ruud:
    3 oktober 2022
    Het lijkt wel of ik er bij. Prima geschreven
  3. Eline:
    3 oktober 2022
    Leuk zo je verhalen en foto's te zien. Hopelijk hou je het vol om iedere dag wat te schrijven 😊 jullie genieten volop zo te lezen en te zien 💋