Nog 10 dagen....

20 september 2022 - Sassenheim, Nederland

Nog 10 dagen en dan gaat ons avontuur beginnen! Ik heb er superveel zin in en ik hoop de rest ook :)
We gaan met z'n vieren 16 dagen op vakantie naar de Verenigde Staten. Het wordt een roadtrip waarin we 3 grote steden gaan bezoeken (San Francisco,  Las Vegas en Los Angeles) en 5 nationale parken (Yosemite, Sequioa, Death Valley, Bryce Canyon en Grand Canyon). We gaan minimaal 4000 km afleggen. Dit klinkt als heel veel, maar we zijn met 3 chauffeurs 😀 En met de huur van een fullsize SUV zal het rijden allemaal best relaxed zijn. Via marktplaats een mobiele wifi router aangeschaft dus als we terplekke een prepaid simkaart met onbeperkt internet kopen dan zijn we ook gewoon online in Amerika.
Ik heb de hele reis zelf uitgepluisd en samengesteld dus ik vind het best spannend hoe het uiteindelijk allemaal zal verlopen. Het was een flinke puzzel om afstanden, overnachtingen en bezienswaardigheden op elkaar af te stemmen en dan ook nog binnen een bepaald budget te blijven! In gedachten heb ik de vakantie al 100 keer beleefd! Ik heb al mijn informatie gehaald vanuit reisboeken, wegenkaarten, internet, pinterest, Google maps,  booking.com en Airbnb. Daar zijn heel veel uurtjes voorbereiding aan vooraf gegaan maar dat was voor mij al superleuke voorpret. We zijn er klaar voor; vluchten, huurauto, overnachtingen en toegang tot nationale parken zijn allemaal geboekt. Onze Esta aanvragen zijn goedgekeurd (soort visum) en de kinderen hebben hun eigen paspoort. Nu is het aftellen tot de dag van vertrek, 30 september.
Ik heb van de hele reis een PowerPoint presentatie gemaakt zodat ook Fred, Daan en Romi een beetje kunnen zien wat we allemaal gaan doen en waar we gaan slapen (van een enkele hotelkamer waar we met z'n vieren in slapen tot een volledige AirBnB villa).
Dit reisblog ga ik gebruiken als dagboek van onze reis, om later terug te kunnen kijken en voor diegenen die het leuk vinden om ons reisverslag te lezen.

1. Wil:
    21 september 2022
    Ben benieuwd hoe jullie het gaan beleven, zal ongetwijfeld en onvergetelijke trip worden 😃
  2. Yvonne Zoet-Spaan:
    21 september 2022
    Super gaaf! Gaat een onvergetelijke vakantie worden die nooit zal worden vergeten! Mooi om jullie zo te volgen🥰👏